WHAT HAVE I BEEN UP TO?



Heippa! Viime aikoina on tapahtunut monenlaista. Nyt siis kunnon päivitys siitä, mitä olen puuhaillut.
Olen ollut kipeänä. Tiistaina juttelin ystäväni kanssa heti aamun ensimmäisellä tunnilla, että taisi olla huono idea tulla kouluun. Olen kuitenkin ihan liian innokas opiskelemaan, joten en nähnyt pienen ikävän olon syynä jäädä kotiin. Sitä paitsi päivällä oli kivoja tunteja. Sitten koitti ilta, olo oli hiukan huonompi ja ääneni alkoi kadota. Siinä kohtaa pienestä painostuksesta ymmärsin, että kannattaa jäädä keskiviikoksi sekä torstaiksi lepäämään. 


Olen odottanut joulua. (Tämäpä vasta yllätys.) Laitoin marraskuun vaihtuessa suloiset jouluvalot ikkunaan ja kuten edellisessä postauksessa mainitsin, olen paketoinut joululahjoja. Ja urakka sen kun jatkuu. Lisäksi olen kuunnellut Michael Bubléta. (Sekään ei ole yllätys.) Olen myös pohtinut, tekisinkö joulukortteja vai en. Toistaiseksi en ole päätynyt vielä mihinkään ratkaisuun. Se selvinnee lähiaikoina...


Viimeinen koulukuvaus. Ennen syyslomaa oli abivuoden koulukuvaus. Minulle tuli yllätyksenä se, että abeista on ollut perinne ottaa yhteiskuva. Se on mielestäni aika hieno ajatus, koska koko 3. ikäluokka on mukana kuvassa. Yksityiskuvan lisäksi otin poikaystäväni kanssa kaverikuvan sekä tietenkin luokkakuvan. Kuvat onnistuivat mielestäni ihan okei, huonompiakin kuvia on ollut. Koulukuvauspäivä on kyllä aina yhtä draamaa ja jännitystä, sillä jokainenhan haluaa, että kuvista tulee mahdollisimman hyviä ja luonnollisia... Mutta onnistuneet kuvat ovat monen asian summa, joten aina ne eivät vaan onnistu. 


Olen oppinut lakkaamaan kynteni punaisella. Minulla on aina ollut jotain henkilökohtaisia vaikeuksia klassisen punaisen kysilakan kanssa. Olen pitänyt punaista aina niin vaativana värinä sen klassisuuden takia. Yritin kiertää ongelmaa monilla murretuilla punaisen sävyillä todella pitkään. (Tästä esimerkkinä ihana Essien Mrs. Always-right.) Kuitenkin onnekseni ymmärsin, ettei klassinen punainen niin vaikea ja vaativa olekaan. Ja oikeastaan rakastunut etenkin kuvassa näkyvään Diorin sävyyn niin paljon, että päivät, jolloin minulla on jotakin muuta kynsissä, ovat aika harvassa. Sanon lähes joka päivä, että aina oppii jotain uutta. Oli kyseessä sitten pieni tai isompikin asia, niin se on. Tämä olkoon todiste siitä, heh.


Talvi. Lumi. Luistimet. Yksi lempiasioistani talvella on luisteleminen. Minulla tuli kuitenkin ikävä ihania, lämpöisiä (eli vuorellisia) luistimia. Käväisin Sportiassa hakemassa ne, jotta varpaat eivät jäädy. Olen niin älyttömän tyytyväinen tuohon söpöön karvaan, koska joskus päätin, että seuraavissa luistimissani on muuten sellaiset. Lisäksi kultaisen ja valkoisen yhdistelmä on ehkä parasta, mitä tiedän. Ja minulla on aiemmin ollut vuorelliset luistimet, kun olin ala-asteella ja voin vaan sanoa, että jos olet ihminen, ketä palelee ensimmäisenä, suosittelen lämpimästi. Lisäksi laitan aina villasukat jalkaan, niin kestämpä tuolla pakkasessa pari lisätuntia. 
Ihanaa ja suloista viikonloppua! ❤️

No comments

Kiitos kommentistasi!