WILD FOXES /DIY

tex6Olen marraskuun vaihtuessa suunnitellut entistä enemmän tulevaa joulua! Minusta käsityöt kuuluvat joulun odotukseen, joko lahjojen tai koristeiden muodossa. Tässä postauksessa näytän, miten voit itse tehdä helpon, hauskan ja ilhaduttavan kettukoristeen joko lahjaksi tai ihan vaan somistamaan omaa kotia. :-)tex7 tex2

Kettukoristeet

Tarvitset:

- kangastilkkuja
-nappeja tai helmiä
-neula
-ompelulankaa
-kaavapaperia (esim. voipaperi sopii hyvin!) + kynän ja sakset
-ripustuslenkin (tarpeeton henkarinauha, silkkinauha, tms.)
-nuppineuloja (helpottamaan poskien ja kasvojen ompelua)

How To:

Hahmottele ketun pää kaavapaperille ja leikkaa sen avulla kankaasta kaksi kappaletta (etu- ja takakappaleet) päitä.
Hahmottele pisaramaiset postket kaavapaperille, käytä apunasi äsken piirtämääsi ketun päätä.
Leikkaa kaksi kappaletta poskia valitsemastasi kankaasta.

Ompele molemmat posket käsin kiinni ketun kasvoihin. 
Ompele silmät ketun "poskipäille", voit katsoa sijoitusapua kuvistani.

Laita kasvojen etu- ja takakappaleiden nurjat puolet vastakkain, ja kiinnitä ne muutamalla nuppineulalla yhteen.
Ompele ketun pää käsin, aloittaen päälaelta toisen korvan vierestä. Pysäytä, kun päälaen kohdalla on aukkko. 

Täytä ketun pää vanulla tai langanpätkillä, ja jatka ompelua, kunnes saavut päälaen keskikohdalle.
Leikkaa haluamasi kokoinen pätkä ripustusnauhaa, ja tee siitä lenkki pujottamalla nauhan molemmat päät ketun pään sisälle. Jatka ompelua ja ompele lenkin yli niin, että muutama ommel osuu nauhan päälle, jotta ripustuslenkistä tulee kestävä.

Jatka ompelua kunnes saavut korvan juureen, josta aloitit ompelun. Päättele.
Onnea, olet tehnyt kettukoristeen! :-D

Huom! Lue nämä ennen kuin aloitat!

- Kun ompelet kasvoja kiinni toisiinsa, yritä ommella poskien kohdalla poskien tikkejä pitkin, näin saat siistimmän näköiset kasvot.

-Alkuperäinen ohje on Kodin Kuvalehden Joulu 2014 -lehdestä. Ohje ja kaavat ketun kasvoihin ja poskiin löytyvät sivulta 44. Jos omistat lehden, sinun ei tarvitse hahmotella kaavaa itse, vaan voit jäljentää sen suoraan lehden sivulta.

-Jos haluat, ja kankaidesi/tulevan koristeesi tyyliin sopii, ompele korviin pienet poimut muutamalla pistolla.

-Jos haluat, voit ommella ketulle myös erillisen kuonon (esim. nappi tai musta kankaan pala).

-Käytä nuppineuloja apunasi, aina kun tarvitset niitä.

-Erilaisia kankaita ja nappeja yhdistelemällä saat erityylisiä kettuja. Itse tein esimerkiksi tuon retrotyylisen ketun äidille. 

tex3 tex4 Yleensä tahdon aina huolitella ja ommella kaikki saumat kiinni nurjalta puolelta, enkä pidä "roisoisuudesta." Mutta mielestäni näissä koristeissa juuri roisoisuus antaa sellaisen itsetehdyn ja omanlaisensa leikkisän ilmeen. Näitä koristeita ei tarvitse tehdä otsa rypyssä! ❤️tex8 tex1 Kysykää ihmeessä, jos mieleen tulee jotakin kysyttävää! :-)

Tykkäättekö te tehdä itse koristeita tai lahjoja? Innostuitteko te kokeilemaan? 

Ps. Nyt on muuten tämän vuoden ensimmäinen Diy-Gift-Ideas -postaus korkattu! ❤️

8 comments

  1. Voi ihana, miten söpöjä! Tosi kivat kankaat olet valinnut näihin :) Taitaapi mennä kokeiluun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Elli-Noora! :-)
      Ihanaa, jos innostuit! Lisää Diy-ideoita on varmasti tulossa ennen joulua..;-)

      Delete
  2. Ihan mahtavia!! <3 Tällaisiin käy kaikenlaiset jämäpalat värikkäitä retrokankaita kuin nenä päähän :D Voi että muhun iskee älytön käsityöhimo kun lukee tällaisia postauksia. Onneksi ei enää ole pitkä aika joululomaan! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-D Niimpä! Kiitos kommentistasi! :-)

      Delete
  3. Ihania kettusia! <3 Näistä saisi näppärästi Joululahjaideaa tai tällaisen voisi pistää vaikka avainnippuun väriä tuomaan!
    Kokonaisuudessaan tosi kiva ja helppo ompeluidea! :)

    ReplyDelete
  4. Oi kun nuo on suloisia :3 Itsekin olen väsäillyt joskus näiden tyyppisiä eläinhahmoja lahjoiksi. Aina on kiva lukea diy-postauksia ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana kuulla, kiitos! :-)

      Delete

Kiitos kommentistasi!