LITTLE GREENHOUSE

Heippa! Kevät alkaa jo näkyä ja tuoksua... Sulava lumi (tai jää) alkaa hiljalleen väistyä maan pinnalta ja kelitkin alkaa lämpenemään! Niin ihanaa! Ja piristävää!
Tämä talvi on vaan jollain lailla tuntunut todella pitkältä, vaikka eihän sitä montaa kuukautta ehtinyt kestää. Mulla alkaa kuitenkin olla jo katse keväässä. Olen saanut oudon viherpeukalo-innostuksen jostain. . . En siis ole koskaan ollut mikään kummoinen kasvien kasvattaja, enkä todellakaan kesäisin jaksa puuhailla kasvimaan parissa... Mikään ei ole inhottavampaa kuin pistelevät itikat ja surisevat ampiaiset, kun yrität nyppiä rikkaruohoja.
No kasvimaat sikseen, sillä olen löytänyt uuden aluevalloituksen, vieläpä mukavasti sisätiloissa. ;)
Olin perjantaina käymässä Lahdessa äidin kanssa ja Tigerissa käydessämme näin uskomattoman ihania kasviaiheisia uutuuksia! OK, olihan siellä nyt kaikkea muutakin (jotka jäivät vaivaamaan), mutta sain inspiksen muutamista pikku jutuista.
Ostin yhden niin ihanan "talon muotoisen" (en tiedä onko sellaista muotoa olemassa...:D) metallikorin, sinkkiämpärin ja kaksi sydämenmuotoista liitutaulupintaista pyykkipoikaa. Olin jo alkuviikosta laittanut herneenversoja kasvamaan lasipurkkiin ja nyt sain versoilleni ihanan pikkuruisen kasvihuoneen! Itse olen tyytyväinen koko projektiini, huoneeseen tuli ihanasti lisää keväistä ilmettä! Vielä pitäisi keksiä jotain kivaa kirjoitettavaa pyykkipoikaan... ;)
Onko teihin iskenyt vielä mitkään kevät jutut?
 
d2 d1 d3 d6 d5 d4 d7 Kori - Tiger      Ämpäri - Tiger      Sydänpyykkipoika - Tiger
 
Lomaviikko on kulunut todella mukavasti ja myös nopeasti. Paljon on ehtinyt tekemään ja mulla on ihan rentoutunutkin fiilis. Hieman koulun alku taas stressaa, mutta ehkä se siitä.
Ainakin olen nukkunut aika hyvin, joten siinä mielessä loma on tehnyt tehtävänsä. Toivottavasti myös teillä on mennyt tai tulee menemään loma hyvin. :)
Mulla olisi huomenna luvassa pitkästä aikaa työpäivä ja sen jälkeen vähän synttärimeininkiä... Kiva päivä siis varmaankin tiedossa!
Nyt lähden saunaan ja jännäämään UMK:ta. Toivottavasti Suomelle tulee hyvä edustaja!


6 comments

  1. Joo on kevätjutut mielessä. Just mietin milloin kevätkukat tarkenis ulkona...

    ReplyDelete
  2. Heh! Suomen kevät on vähän haasteellinen tietyille kasveille... Toivottavasti aurinkokin alkaisi hiljalleen näyttäytymään enemmän! :)

    ReplyDelete
  3. Ehkä jo ens viikolla! Hei ihanaa naistenpäivän iltaa :)

    ReplyDelete
  4. Kiitos oikein paljon! :) Ja toivottavasti sullakin oli mukava ilta!

    ReplyDelete

Kiitos kommentistasi!